KLACHTENFORMULIER

Klachtenformulier

Heeft u een klacht?

Wanneer u ontevreden bent over een huisarts, een assistente of praktijkondersteuner, óf over de gang van zake in onze praktijk, dan stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt.
Wanneer we op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Daarnaast kunnen wij er ook van leren, en zo proberen vergelijkbare gebeurtenissen in de toekomst te voorkomen.
Op de onze site  vindt u een klachtenformulier, dat u kunt downloaden. Het ingevulde formulier kunt u in een gesloten envelop bij één onze assistentes inleveren.
De praktijk neemt dan contact met u, om met u te bespreken of wij samen de klacht kunnen wegnemen.
Kunt of wilt u een klacht niet met ons delen, dan kunt u ook contact opnemen met:
SKGE - Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg.
Deze Stichting is onafhankelijk en veel informatie rondom klachtenafhandeling in de zorg, vindt u dan ook op www.skge.nl.
De (externe) klachtenfunctionaris van de SKGE zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. Deze klachtenfunctionaris kan ook proberen de klacht te bemiddelen.
De klachtenfunctionaris kiest géén partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is strikt vertrouwelijk.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris dan nog niet uit komt, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Klachtenformulier
Share by: